Sun July 22, 2018   |   یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها  |  مناقصات و مزایدات
محمدرضا نشهری
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری
سامانه پیام کوتاه
     مناقصه، مزایده، فراخوان
خرید يک‌دستگاه لودر
خرید يک‌دستگاه لودر
فروش يک دستگاه لودر ويك دستگاه بلدوزر
اجاره تابلو تبليغاتي محيطي واقع در خيابان شهيد فهميده
پيش فروش سرقفلي تعدادي واحد تجاري و عرصه و اعيان يك واحد تجاري از پروژه سينا
بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٣/٣٠ تعداد بازدیـد : ۴٨   بازگشت
 
 
 



آغاز عملیات اجرایی تثبیت بستر آسفالت بلوار شهید احمدی روشن

 

 

 محمدرضا نشهری مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات اجرایی تثبیت بستر آسفالت بلوار شهید احمدی روشن خبر داد و افزود : این عملیات از ابتدای ورودی شهرک مدرس آغاز شده و تا زیرگذر پژوهش ادامه خواهد یافت که این روند کار شامل تراش آسفالت، تثبیت بستر با سیمان با استفاده از دستگاه WR و آسفالت مجدد مسیر می باشد .

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بهبود خصوصیات مقاومتی خاک، افزایش دوام و پایداری خاک در تمامی شرایط محیطی را از اهداف اصلی پروژه دانست و افزود : کاهش تورم و انقباض خاک و کاهش ضخامت لایه های روسازی با افزایش ظرفیت باربری خاک ناشی از تثبیت و نیز مزایای قابل توجه زیست محیطی و اقتصادی از دیگر مزایای اجرایی این پروژه می باشد.

نشهری در ادامه افزود: در این روش ابتدا خاك توسط گردونه تراش بریده شده و با سیمان بصورت کامل مخلوط میشود. از نظر عملی چنین اختلاطی اصطلاحاً اختلاط مولکول به مولکول نامیده میشود و طی آن از عمده ظرفیت سیمان جهت بهبود خواص مصالح زیرسازی استفاده میشود و پس از عبور دستگاه wr  سطح کاملاً اتو شده و بستري صاف جهت عبور غلطکها و آغاز عملیات تراکم ایجاد میگردد. از دیگر مزیت هاي دستگاه wr  علاوه بر سرعت بالاي آن در مخلوط کردن مصالح می توان به سرعت بالا در جابجایی آن اشاره نمود، زیرا با بالا آمدن گردونه تراش، با سرعت بسیار مناسبی قابلیت جابجایی داشته و صرفه جویی قابل ملاحظه اي را در زمان جابجایی در مجموع زمان اجراء ایجاد مینماید.

وی استفاده از روش‌های نوین تثبیت بستر با مصالح سیمانی و اجرای لایه های آسفالت پلیمری را راهکاری سریع تر و کم هزینه تر نسبت به سایر روش های موجود دانست و یادآور شد: در حالی که به نتیجه رسیدن شیوه های معمول بهسازی در بزرگراه ها به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز دارد، عملیات بهسازی با مصالح سیمانی و آسفالت پلیمری با حداقل هزینه و با یک چهارم زمان معمول به اتمام می رسد.

ایشان  با اشاره به اینکه روشهاي نوین بهسازي در معابر اصلی شهر جایگزینی مناسب براي بهسازي به شیوه هاي سنتی جاري آن میباشد ادامه داد:  تحلیلهاي اقتصادي نشان میدهد که درصورت استفاده مجدد از مصالح موجود که موجب کاهش مصرف مصالح جدید میشود، کاهش هزینه هاي حمل و دپوي مصالح، کاهش مصرف انرژي، کاهش آلودگیهاي زیست محیطی، کاهش زمان اجراي پروژه و در نتیجه کاهش هزینه بهسازي معابر شهری  وغیره را بدنبال داشته و لذاروشهاي نوین بهسازي در قیاس با روشهاي سنتی از دیدگاه اقتصادي نیز بسیار با صرفه تر خواهد بود.

مدیر عامل سازمان عمران  مدت زمان پیش بینی شده برای انجام این پروژه را 2 ماه اعلام کرد که در صورت مساعد بودن شرایط جوی به 1 ماه کاهش خواهد یافت.

وی در پایان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی شهروندان فهیم در تحمل ترافیک بوجود آمده در مسیر پروژه خاطر نشان کرد: سازمان عمران به منظور باز نگهداشتن مسیر عبور، هر بار فقط نیمی از عرض خیابان جهت انجام عملیات عمرانی را مسدود و تخریب می کند.

 
     
 
 
 
 
 
 
 
© 2010 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٢ کاربران آنلاین :
۸۲,۵۱۳ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
خانه عمران
انجمن مهندسین عمران ایران
سازمان عمران شهرداری تهران
سازمان عمران شهرداری مشهد
 
لینک های مرتبط
شهرداری همدان
معاونت امور زیربنایی
شورای اسلامی شهر همدان
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
فعالیت های سازمان
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان